Kaj je Matjaža Marinčka napotilo, da se je na svojem potepanju po Evropi s kamero na pametnem telefonu lotil tudi vrat? To so bila najprej z grafiti poslikana vrata v Provansi. Takrat je postal nanje pozoren in jih je začel fotografirati. S pametnim telefonom seveda, saj tako poskuša (tudi) razbiti mit, da z njim ni mogoče narediti umetniških fotografij. Čeprav so pri tem seveda tudi omejitve …
»Vrata – zunanja podoba notranjosti?«, kot je razstavo poimenoval avtor, seveda vodi k razmišljanju o tem, kaj vrata sploh so. So vhod v notranjost, kjer smo skriti pred zunanjim svetom. So izhod ven, v svet zunaj našega mehurčka. Lahko neverbalno kažejo naše občutke, ko jih čisto tiho zapremo za seboj, da ne bi koga prebudili iz spanca. Ko jih zaloputnemo, da se strese strop, pokažejo našo jezo, obup, nemoč. So predmet umetniškega oblikovanja, ki kljubuje času dolga stoletja. Kako jih je videl avtor razstave, govori njegovih 33 razstavljenih fotografij.
Joža Železnikar